Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Online marketing er et bredt område, som omfatter en lang række tiltag. Du har sikkert hørt om Google Adwords – og hvis hele eller dele af din forretning ligger online, har du helt sikkert også forsøgt dig med at bygge dine egne annoncer. Google Adwords er et effektivt redskab til at skabe trafik til – og awareness omkring – din website eller webshop. Men et endnu mere effektivt redskab er SEO – eller søgemaskineoptimering, som det hedder på dansk. I det følgende vil vi kigge på eksempler på søgemaskineoptimering, du selv kan udføre.

Søgemaskineoptimering for begyndere

En stor del af den grundlæggende SEO foregår på din egen website. For at få det optimale ud af din webshop eller din website, er det vigtigt, at du først og fremmest sikrer dig, at den er hosted hos en professionel udbyder – ikke et billigt webhotel. Og så skal domænet være forsynet med et ssl certifikat. Dette kan bestilles hos din udbyder – og bør være første skridt på vejen mod bedre SEO. Dernæst skal du kigge på selve opbygningen af – og indholdet på – din website. Er din menu- og linkstruktur konsistent og logisk? Er dit indhold beskrivende – og er kunderejsen intuitiv?

https://www.klikko.dk/seo/ kan du få svar på alle de spørgsmål, du måtte have til søgemaskineoptimering, samt hjælp til at komme videre.